Translate

dinsdag 13 mei 2014

Pretty Crazy Circles

Tadaaaah!
Hier is hij dan:
De Crazy Circles na het patroon van Wieke van Keulen !

Hij is gebreid met 10 bolletjes Rowan Fine Tweed (à 25 g) en 1 bol Noro Taiyo Sock (100 g)
en het was rondom een plezier om hem te maken!
Dank aan Wieke voor dit leuke en duidelijke patroon en de goede adviezen!

Ter lering en vermaak ga ik nu mijn strafregels schrijven:

Eigenwijs als ik ben dacht ik namelijk dat ik Wiekes patroon zomaar kan aanvullen.
Met zo ongeveer 900 piepkleine kraaltjes, die ik aan beide kanten bij de rondjes heb ingebreid.
Nog nooit eerder heb ik dat gedaan, ik dacht dat het een goed idee was.
Dacht ik dus.
Nou... ik ben er gauw achter gekomen.
Na het derde rondje dacht ik alleen nog maar "----oooooh ----- nog 27 ------"  en ik deed over een rondje ongeveer 1,5 uur.

Dat was zeker niet de bedoeling... maar ja, opgeven is ook geen optie. 
Maar nu is hij af. 

En heel erg stiekem ben ik wel een beetje blij met "mijn" kraaltjes  ;-)  

9 opmerkingen:

  1. wat een werk, maar oh zo prachtig! mag je fier op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. W*O*W!! Complimenten Johanna, wat een beauty!
    En knap dat je doorgezet hebt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat prachtig! Die kraaltjes zijn echt super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fantastisch dat je doorgezet hebt, Johanna. Het resultaat is schitterend !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is een prachtige sjaal geworden! Om trots opte zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat mooi geworden en idd opgeven is geen optie! geniet van je sjaal even voor mij kan deze op 2 pennen gebreid worden of moet het op een rondbreinaald waar ik niet mee overweg kan? groetjes Henny pkoooijman@freeler.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Henny, voor dit model is het idd handig als je "continentaal" met een rondbreinaald kunt breien. Op het laatst heb je meer dan 500 steken op een rij, ik denk niet dat je die op de lange breinaalden kwijt kunt. Op de website van Drops Garnstudio en YouTube staan video's waarin de techniek uitgelegd wordt. Lieve groeten, Jo

      Verwijderen
  7. Bedankt voor jullie lieve reacties! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Johanna, dit is echt een kunstwerk - wat vind ik hem mooi! Complimenten - ga er nog zeker iets over schrijven. Groet, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen