Translate

zondag 25 mei 2014

Weer wat af!

Bij  Tikkeltje Zeeuws  kwam ik deze mooie sokken met de naam "Zierikzee" tegen:


Ze zijn met de Fair-Isle-techniek met twee kleuren Trekking sokkenwol gebreid, en omdat ze zo leuk zijn leek het me een goed idee om het een keertje te proberen.
Alleen de hiel...
Ik ben geen erg geoefende sokkenbreister, en al enorm blij dat ik de jojo - of boemerang hiel  een beetje heb begrepen. Maar dit?

Dus, ik heb weer iets gedaan waarmee je ontwerpers in het hart kunt raken:
ik heb het patroon veranderd. 
Sorry Anja... jou patroon is geweldig! Maar de hiel is net ietsje te moeilijk voor mij.

Het patroon is trouwens niet zo erg ingewikkeld. Na tien toeren komt al de herhaling, en dan moet je ook geen papiertje meer hebben. Je kunt altijd spieken!

Dit is nu nummer een!





2 opmerkingen:

  1. Deine Socken , sind wunderschön gestrickt . Du bist eine Meisterin im Handarbeiten . Vielleicht kann Du mir ein wenig helfen beim Fair Ilse ? Dein neues tuch und Deine Socken sind ein Traum . Tot de volgenede Keer . Martina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Danke Martina, aber "Meister" bin ich noch lange nicht :-)
      Anja's Muster macht es!
      Und Dein Faden-Aufteiler funktioniert ganz toll, man muß nur den Trick wissen.
      Das kannst Du auch!
      Liebe Grüße, Jo

      Verwijderen